Relacje
wtorek, 13 październik 2015 15:24

Relacja z wycieczki KTP PTTK "Przygoda": Wietrznia - Zagórze - Bukówka - Pasmo Posłowickie - Rezerwat "Biesak-Białogon" - Stadion (10.10.2015)

W sobotę 10 października 2015r. zaproponowałem turystom  Klubu Turystów Pieszych PTTK "Przygoda" dłuższy spacer wschodnimi i południowymi peryferiami Kielc.
Wędrówkę rozpoczęliśmy od kamieniołomu i rezerwatu "Wietrznia", idąc po północnej stronie wyrobiska i mijając obiekty "Geoparku" doszliśmy do ulicy Daleszyckiej. Maszerując tą ulicą doszliśmy do wzgórza na Zagórzu nad XIX wieczną kaplicą MB Częstochowskiej. Wzgórze to, jest jednym z piękniejszych punktów widokowych w Górach Świętokrzyskich.

p1170306 minW ostrym, ale przejrzystym powietrzu podziwialiśmy panoramę Kielc i otaczające nas góry.
Dalej polną ścieżką i ulicą Łopianową doszliśmy do Bukówki. Następnie nie przemęczając się zbytnio przeszliśmy żółtym szlakiem wzdłuż góry Telegraf, przy okazji korzystając z ławeczek przy stanowisku dokumentacyjnym pod górą Hałasa, gdzie rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski.

Potem bajkowy lasek na Kawetczyźnie (drzewa oplecione bluszczami niemal do samych czubków!) i klasztor sióstr Karmelitanek Bosych przy ul.Św. Rafała Kalinowskiego. Dalej ścieżkami wzdłuż Pasma Posłowickiego do rezerwatu

p1170380 min

"Biesak-Białogon". Tam krótki odpoczynek i powrót na pętlę autobusową na stadionie i koniec wycieczki.

* * *

Pogoda dopisała - wprawdzie w pierwszej części trasy idąc łąkami dokuczał zimny, porywisty wiatr, ale cały czas fajnie świeciło słoneczko. Przewodnik też za bardzo nie zanudzał - trochę opowiadałem o historii Wietrzni, rodzinie Zagajskich, pochodzeniu nazwy Telegraf, czy o zakonie karmelitów. Spacer spacerkiem, ale w sumie uzbierało się ok 15 km trasy. Mam nadzieję , że uczestnicy wycieczki byli zadowoleni z jej przebiegu.